מניית דיסני – סקירת מניית דיסני לשנת 2019

מה מצבה של מניית דיסני, והאם חברת וולט דיסני היא מניה שכדאי לשקול לקנות. אינני יועץ השקעות והמידע אינו בגדר ייעוץ המהווה תחליף לייעוץ מקצועי ואין לבעלי הבלוג ו/או מטעמם כאחראים כלפי האמור בו ו/המובן ממנו.

לפני שנסתכל על ההזדמנויות העסקיות שמציעה לנו מניית דיסני, אתחיל עם סקירה קצרה של פעילות דיסני כיום.

חברת דיסני פועלת בשלושה שווקים מרכזיים שונים, אך משלימים.

רשתות מדיה, פארקים ומוצרים, אולפנים.

לדיסני יש נכסים ממשיים, כאלו שאפשר למדוד בכסף. כגון, פארקים, אולפנים, שטחים, מלונות, מוצרים ממותגים ועוד. לצד הקניין הפיזי, דיסני מחזיקה בקניין רוחני רחב מאוד, דמויות, מחזות, סרטים רעיונות.

אתחיל עם הסיבות שמחזקות את כדאיות ההשקעה במניית דיסני. נראה ששווי החברה מתחת לשווי האמיתי שלה – אם נסתכל על המספרים היבשים של החברה, ניתן למצוא נתונים מעניינים (נכון להיום).

יחסי לתזרים מזומנים (P/FCF): 18.
מכפיל הרווח של החברה (P/E): 15, זאת לעומת מכפיל רווח ממוצע של 21 במדד S&P500.
דיבידנד: 1.5%.

מבט כללי על נתוני החברה, מציגים אותם כעסקה טובה בשוק הכללי ועל אחת כמה וכמה בשוק הספציפי בו היא פועלת.

כמובן שאם מסתכלים נטו על שווי החברה, ניתן למצוא דילים טובים יותר, חברות זולות יותר. לכן לא הייתי מחשיב את הסעיף הזה, כסעיף העיקר להתבססות בהשקעה, אלא כנתון מעניין שכדאי לקחת בחשבון. על דיסני, לא תשלמו יותר מידי.

כעת נעבור לסיבות שמציגות את דיסני כאופציה טובה להשקעה.

למה כדאי להשקיע במניית דיסני

הגדלת הפארקים והעלאת מחירי הכרטיסים – לפארקים של דיסני מגיעים עשרות מיליוני מבקרים בכל שנה ומידי שנה מחיר הכרטיסים בעולה. ישנם יותר מ-23,000 חדרי מלון בפארקים שמחזיקה החברה. בכל העולם, ישנם כ-18 מלונות דיסני. 9 מלונות (6000 חדרים) שאינם שייכים לסידני אך פועלים בשטחה (מקור). מספרים אלו אומרים הרבה דווקא בשנה הזאת בה יש לחברה תוכניות רבות מבחינת הפקות. מה שכנראה יוביל להגדלת כמות המבקרים.

כמובן המבקרים בפארקים של חברת דיסני.
מחיר כרטיסי כניסה לפארק דיסני

דיסני עומדת בפני שנה עשירה בתוכן – השנה צפויה דיסני להוציא סרטים חדשים שעל הנייר אמורים להיות הצלחות לא קטנות עבור החברה. הסרטים המתוכננים לצאת בשנת 2019 הם: Captain Marvel, הסרט דמבו, הנוקמים: סוף המשחק, אלדין, צעצוע של סיפור 4, מלך האריות, לשבור את הקרח 2 ומלחמת הכוכבים 9. עם סרטים כאלה, אפשר רק לצפות ש-2019 תהיה אחת השנים הטובות עם לא הכי טובה בהיסטוריה של דיסני (מקור).

השקת שירות דיסני + בסוף השנה – המהלך שאני וכמוני רבים אחרים מחכים לו בקוצר רוח, הוא השקת פלטפורמת הסרטים של דיסני, Disney +. השירות אמור לצאת בסוף שנת 2019, ויתחרה בנטפליקס ושירותי הזרמת סרטים וסדרות אחרים. הצלחה בשוק זה, יכניס לדיסני כסף רב.

בשוק זה אליה רוצה דיסני להיכנס פועלות חברות רבות. מבלי להיכנס לפרטים הקטנים של השוק, אפשר לומר שבשנים האחרונות השחקן המרכזי ששולט בו זו חברת נטפליקס. נטפליקס די יצרה את כל הקונספט הזה מלכתחילה.

כיום יש לנטפליקס כ-140 מיליון מנויים, מתוכם 60 מיליון בארצות הברית.
ל-Hulu יש 25 מיליון מנויים בארצות הברית. ואחרי שדיסני השלימה את רכישתה של 21st Century Fox by Disney, היא כעת שולטת ב-60% מחברת Hulu. מבחינת קצב הגדילה השנתי הוא די דומה לשל נטפליקס, בערך 8-9 מיליון משתמשים בשנה בארצות הברית.

נכון שדיסני היא לא בעלת השליטה המוחלטת ב-HULU, אך הפלטפורמה בהחלט יכולה לעזור לה בפרויקט דיסני +.

דיסני כבר הוציאה את רוב התוכן שלה מנטפליקס, וכתגובה נטפליקס הפסיקה את הפקות המקור הקשורות ל- Marvel. כעת ניתן לומר שיתחיל המרוץ על התוכן המקורי הטוב ביותר, ונטפליקס כבר הוכיחה את עצמה בזה, אבל גם דיסני.

נטפליקס הוציאה בשנה שעברה (2018) כ-13 מיליארד דולר על תוכן מקורי. דיסני הוציאה 9.5 מיליארד דולר. היא עשתה זאת תוך חלוקת דיבידנדים למשקיעים שלה, ותוך שמירה על מאזן חיובי.

כעת אחרי שרכשה את חברת FOX שגם היא הוציאה קרוב ל-8 מיליארד דולר על תוכן מקורי ושמרה על מאזן חיובי וחילקה דיבידנד.

נטפליקס שלא מחלקת דיבידנדים תצטרך להתאמץ הרבה יותר מול חברה שתוכל להוציא כ-15.7 מיליארד דולר על תוכן מקורי ועדיין להיות רווחית ולחלק דיבידנד למשקיעים שלה.

הוצאות נטפליקס על תוכן מקורי לאורך השנים

גם אפל וחברת הAT&T רוצות להיכנס לשוק הזה, אבל הנקודות הבאות יחזקו את היתרון שיש לדיסני בשוק.

קניין רוחני ודמויות מוכרות – כאשר מסתכלים על הסרטים שדיסני כבר הוציאה והפיקה לאורך למעלה ממאה שנות פעילות. אפשר למצוא קניין רוחני חזק שאין לא לנטפליקס ולא לאפל. לכן מאוד קל להגיע למסקנה שכפי שאנשים נוהרים לאותם הסרטים, כך שהם ינהרו לשירות הזרמת התוכן שלה. מה שיעניק לה יתרון גדול מול המתחרים.

קשה לדמיין הורים מוותרים על דמויות כגון מיקי. רק הדמויות הללו הן סיבה טובה מספיק כדי לשלם עבור דיסני +. כל הזכויות על סרטי דיסני שייכים לה, והיא תוכל להמשיך לעשות סרטים, סדרות וכל זה ישודר בדיסני + ואנשים ישלמו על זה.

השאלה היא האם דיסני תצליח ליצור תוכן מרתק כפי שעשתה עד עכשיו. כשתוכן זה יהיה בתשלום באופן שוטף, הצרכן יהיה ביקורתי יותר כלפי התוכן.

כעת אפשר גם להוסיף לקניין הרוחני הזה את כל דמויות Marvel, מה שיוצר הזדמנויות גדולות יותר עבור החברה. כנ"ל לגבי כל עולם מלחמת הכוכבים שכעת שייך לה גם.

מנהל עם ניסיון – בוב איגר הוא מנכ״ל מנוסה שמוכיח כבר עשור וחצי (מונה ב-2005) שהוא יודע איך לנהל את החברה. מאז מונה, מניית דיסני עלתה פי שלוש לעומת מדד ה-S&P500. הצלחתו בחברה הביאה להערכת חוזה העסקתו מספר פעמים.

אלו היו הסיבות לכך שכדאי לשקול להשקיע בחברת דיסני. אך קל מאוד לצמצם את הראייה רק לדברים הטובים, ולא להסתכל על האתגרים העומדים בפניו החברה. כעת נעבור לאתגרים איתם תצטרך דיסני להתמודד וכמו כן גם מניית דיסני.

מה עשוי להשפיע לרעה על מניית דיסני?

  1. הכפלת חוב החברה – בעקבות רכישת Fox, עליה דיברנו ביתרונות והקניין הרוחני המגיע מהרכישה. עומס החוב של החברה הוכפל. לחוב שעמד על 17.1 מיליארד דולר, נוספו 18.4 מיליארד דולר נוספים. מה שמביא את עומס החוב של החברה ל-35.5 מיליארד דולר.
    חוב זה בא לידי ביטוי בהחזר חוב שנתי גדול ב-1.3 מיליארד דולר אשר מסתכם בהחזר שנתי של 2 מיליארד דולר.
    אם דיסני ו-FOX ימשיכו לתפקד כפי שעשו בעבר, החוב הזה בהחלט יהיה ניתן לניהול.
    אבל אם המיזוג לא יתממש כמצופה, החוב עלול לפגוע ברווחיות. לכן כל משקיע צריך לזכור שהגדלת החוב יכולה להפוך מיתרון משמעותי, לחסרון משמעותי.

  2. כשלישי מהרכישות מצליחות – מיזוג ורכישות הם לא דבר פשוט ורובם לא מצליחים להביא ערך מוסף לבעלי המניות. אפשר לומר שכשליש מהרכישות באמת מביאות ערך מוסף לבעלי המניות, שליש נוסף לא עושה כלום ושליש אחד מזיק ומוריד את ערך המנייה.
    לא מדובר פה במיזוג קטן בין דיסני לחברה עם מאות עובדים. אלא במיזוג של שתי חברות ענקיות, שצריכות לקלוט את המשאבים אחת של השנייה, את העובדים ואת התרבות הארגונית. לכן מדובר ברכישה לא קלה שצריך לקחת בחשבון.
    בובי איגר, מנכ״ל דיסני, כבר עבר את עניין המיזוגים מספר פעמים במהלך הקריירה שלו בדיסני. ונראה שכל הקלפים טובים ונותנים יתרון למיזוג מוצלח, לכן צריך להכניס את הכל לפרופורציה, אבל גם לא לשכוח את הסיכון שקיים.

מניית דיסני סיכום

חברת דיסני עומדת בפני שנה מאתגרת ומשמעותית. מחיר המנייה נראה סביר לחלוטין אם לא מתחת למחיר המחירון שלה, כך שלפי דעתי מחיר החברה נמצא בהנחה. נראה שהמיזוג של דיסני וחברת FOX בכיוון הנכו.

לדיסני יש תכניות גדולות עבור 2019, שצפויות להשפיע באופן משמעותי על מחיר המנייה. השקת דיסני +, והוצאת סרטים חדשים בהחלט תעצב את השווי של דיסני לשנה הקרובה.  

אינני יועץ השקעות והמידע אינו בגדר ייעוץ המהווה תחליף לייעוץ מקצועי ואין לבעלי הבלוג ו/או מטעמם כאחראים כלפי האמור בו ו/המובן ממנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *